Dit jaar heeft SoFoKleS in kaart gebracht welke elementen belangrijk zijn voor teamontwikkeling en de samenwerking binnen teams. Ook onderzochten we hoe teamontwikkeling erkend en gewaardeerd kan worden vanuit de ervaring van teams. We ronden het project Teamontwikkeling af met een online bijeenkomst op maandag 30 oktober van 15.30 tot 17.00 uur. Hierin kijken we vanuit een systemisch perspectief naar een vitaal team. We nodigen u van harte uit deze bijeenkomst bij te wonen!

Programma

  • Welkom en introductie door Sander Wesdorp, bestuurslid SoFoKleS
  • Terugkoppeling van het project Teamontwikkeling
    Eerder dit jaar interviewde SoFoKleS drie teams over hun succesfactoren en uitdagingen voor teamontwikkeling.  In de online bijeenkomst delen we graag de opbrengsten uit de interviews.
  • Werken in een vitaal team: een systemisch perspectief – workshop door Petra van de Kop en Janneke de Sousa
    In deze workshop maakt u kennis met de theorie van het systemisch werken en de betekenis daarvan voor organisaties en teams. De basisprincipes voor een gezond team komen aan bod en via enkele oefeningen ontdekt u wat een systemisch perspectief kan betekenen voor uw team.

Deze bijeenkomst heeft al plaatsgevonden. U kunt zich niet meer aanmelden.

Over de gastsprekers

Petra van de Kop werkt als adviseur en coach en heeft ruime ervaring in de academische context. Zij is hoofdtrainer Systemisch Adviseren bij het Bert Hellinger Instituut. (Bert Hellinger is een van de grondleggers van de theorie van het systemisch werken.) Petra vindt het interessant om systemisch werken toepasbaar en toegankelijk te maken. Dat doet zij door samen met teams te achterhalen waarom iets niet goed loopt. Bijvoorbeeld: wat maakt het zo logisch dat de energie weglekt, dat er weerstand is, of dat iets ondanks vele pogingen maar niet wil lukken? Ook reikt ze mensen, teams en organisaties tools aan voor praktische interventies die bijdragen aan vitaliteit.

Janneke de Sousa is programmamanager Career Development Centre aan de Universiteit Twente. Ze heeft ervaren dat het een nieuw perspectief biedt om systemisch te kijken naar vragen in de dagelijkse praktijk. Dit perspectief brengt ook een heel repertoire aan nieuwe interventies met zich mee. De systemische blik heeft Janneke taal gegeven voor wat ze onbewust al wist en heeft haar rol als adviseur verstevigd en verdiept. Het geeft haar veel voldoening om vanuit het fundament te bouwen aan een vitaal universitair systeem en die kennis ook weer te delen en door te geven.

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te kunnen aanbieden. Accepteer de cookies door op 'Accepteer cookies' te klikken.