Op de RUG staan interdisciplinaire PhD’s en hun begeleiders er niet alleen voor

Veel onderzoek dat maatschappelijk relevant is, overstijgt de verdeling in verschillende faculteiten of disciplines. PhD-studenten die interdisciplinair onderzoek doen, krijgen dan ook begeleiding vanuit verschillende faculteiten. Daardoor lopen ze regelmatig tegen praktische problemen op. Ook hun begeleiders krijgen daarmee te maken. De Rijksuniversiteit Groningen vroeg subsidie aan uit het SoFoKleS-lab voor een project om interdisciplinaire PhD-studenten en hun begeleiders beter te ondersteunen.

OnderzoeksinstellingenUniversiteiten

De interdisciplinaire PhD-studenten en hun begeleiders op de RUG komen regelmatig bij elkaar onder leiding van een externe. Zo vormen ze een soort leergemeenschap waarin ze hun vragen met elkaar kunnen delen en elkaar kunnen ondersteunen. Drie betrokkenen vertellen in onderstaande video waarom dit belangrijk is en hoe het project tot stand kwam dankzij de subsidie.

Intervisieprogramma voor startende PhD-begeleiders

De leergemeenschap kwam voort uit een eerder project op de RUG, waarbij startende PhD-begeleiders een intervisieprogramma volgden. Ook dit programma is opgezet met subsidie uit het SoFoKleS-lab. In een interview vertelt Konstantin Mierau, een van de drijvende krachten achter het project, meer over het intervisieprogramma en zijn ervaringen met het SoFoKleS-lab.

Vraag ook subsidie aan uit het SoFoKleS-lab

Bent u geïnspireerd geraakt door het voorbeeld van de RUG en wilt u zelf subsidie aanvragen voor een project?

Vanuit het SoFoKleS-lab kunt u subsidie krijgen voor een vernieuwend project of voorstel dat past bij een van deze drie thema’s:

  1. Duurzame werkomgeving
  2. Werkomgeving met perspectief
  3. Inclusieve werkomgeving

Benieuwd hoe een aanvraag werkt en wat de voorwaarden zijn?

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te kunnen aanbieden. Accepteer de cookies door op 'Accepteer cookies' te klikken.